fbpx

Inspiratiemagazine Maastricht

marketing campagne offline

Van juli tot en met december 2019 mocht ik, vanwege een zwangerschapverlof, de rol van Senior PR & Communicatieadviseur op me nemen bij Maastricht Marketing. Hier was ik verantwoordelijk voor Influencer Marketing, Public Relations en Communicatiemanagement. Een super leerzame tijd, in een leuk team, in hartje Maastricht. Helemaal top!

Nadat de periode voorbij was kwam Maastricht Marketing capaciteit te kort voor de verdere ontwikkeling van de City Guide 2020-2021. Een handzaam inspiratiemagazine voor bezoekers van de stad met alle ins en outs van Maastricht. Het bijzondere dit jaar was dat het magazine zich niet alleen ging richten op de toeristen, maar dat voor het eerst het Groups & Events magazine werd toegevoegd. Hierdoor werd de City Guide een magazine van ruim 130 pagina’s met heel veel inspiratie van leuke activiteiten, plekken om te eten en borrelen en shoppen voor individuen én voor groepen.

Mijn werkzaamheden bestonden vooral uit het bladmanagement. Adverteerders najagen voor hun input, zorgen dat de redactionele content up-to-date werd en de input richting de vormgever sturen. Daarna was het een kwestie van alle ontbrekende items schrijven of missende foto’s bij de teksten zoeken en natuurljk de opmaak goed checken. Kortom: de coördinator tussen adverteerders, tekstschrijvers, fotografen, collega’s, vormgevers, vertaalbureau, de drukker, etc. Oh, ja, nog vergeten te zeggen dat het magazine drietalig verschijnt, dus bovenstaande keer 3. Het was een hels karwei maar het resultaat mag er zeker zijn.

Breng jij een magazine uit of publiceer je een personeelsblad? Neem gerust contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.