Ga je voor losse acties
of een doordachte marketingstrategie?


Er zijn zoveel opties wat betreft marketing. Maar je hoeft niet alles te doen om succesvol te zijn. Ik help je aan een heldere en duidelijke marketingcampagne waarin we samen keuzes maken.

Het succes van een campagne is van veel afhankelijk. Het is niet alleen een plan. Of het inzetten van social media. Het is zoveel meer.

Zie het als een puzzel. Je ziet alleen het eindresultaat als je alle stukjes legt. En mist er 1, dan klopt de puzzel niet meer.

Zo werkt het ook met marketing.

Ik beloof geen gouden bergen.
Wel een gedegen plan.
Waaraan we samen werken om deze te laten excelleren.


 
 
 

Ik zie dat mijn klanten eigenlijk allemaal tegen dezelfde marketinguitdagingen aanlopen:


๐Ÿ‘‰ Ze denken te makkelijk over marketing & communicatie: dat doen we wel ff.
๐Ÿ‘‰ De focus ligt vooral op social media. Andere kanalen worden vergeten (of er mist kennis).
๐Ÿ‘‰ Het team is niet op elkaar afgestemd en werkt aan afzonderlijke projecten.
๐Ÿ‘‰ Ze willen op elke trend inspelen, maar vergeten dat het misschien helemaal niet bij de doelgroep past.
๐Ÿ‘‰ Materialen worden snel opgeleverd. Zonder hierbij goed de huisstijl en kernboodschappen toe te passen.

Misschien herken je jezelf hierin. Je hebt zelfs al overwogen om een expert in te huren.

Tegelijkertijd vraag je jezelf af: wat gaat dat wel niet kosten? En verdien ik dat wel terug?
Dit snap ik helemaal! Maar nu verspeel je ook onnodig budget.

Daarom krijg je bij mij een totaalaanpak.
Ik verzorg zowel de analyse aan de start, als een gedegen plan van aanpak en doordachte strategie.

Zo zorg ik ervoor dat je geen kansen laat liggen. Regelrecht op jouw doel afgaat, zonder belangrijke afstemming en het grote plaatje uit het oog te verliezen.

Lijkt dat je wat? Laten we dan eens koffie drinken. Ik ontvang je graag op mijn kantoor in Beek.

 

Wat gaan we doen?

Bij mij krijg je een compleet campagneplan. Dit beschrijft precies wat je wanneer moet doen om je doelstellingen te bereiken. ร‰n, elke campagne is uniek, want elk bedrijf of elk product is uniek.

Ik steek veel tijd in helderheid voordat we starten, zodat dit plan ook perfect aansluit bij wie je wilt bereiken en met welke boodschap.

We doorlopen drie stappen. Daarna kies je zelf hoe je verder gaat. Daar lees je hier meer over.

Maar, eerst de basis goed neerzetten, want dan bereik je resultaten!

 
1

De analyse

Hierin gaan we achterhalen waar je naartoe wilt en hoe je ideale (bedrijfs)situatie er uit ziet. Ook bekijken we waar je nu tegenaan loopt en waar dit aan ligt. Je vult een vragenlijst in die we tijdens een gesprek van 1 tot 1,5 uur doorspreken. Dan zijn mijn vragen beantwoord en weten we welke doelen we gaan bereiken en wat nodig is om de samenwerking te laten slagen.
2

Het fundament

Zolang je niet superhelder hebt wie je wilt bereiken, schiet je met hagel. Er wordt vaak veel te snel overgestapt naar een campagne. Een leuk idee, iedereen wordt enthousiast en springt meteen in de uitvoering.

Mijn methode is goedkoper en efficiรซnter. En dat betekent dat we eerst een stapje terug doen en het fundament bepalen. Dan raak je het doel! Hoe ik dat doe? Ik breng kort en krachtig jouw ideale klant in beeld, wat de concurrent doet en hoe jij jezelf kan onderscheiden. Maar ook welke sfeer je overbrengt en met welke woorden en beelden je dit doet.

Dit zorgt ervoor dat je later in jouw campagne precies weet wie je moet bereiken en op welke manier. Je wilt niet dertien in een dozijn zijn, maar opvallen!
3

Het campagneplan

Je fundament is de basis voor je campagne. Maar dan ben je er nog niet. Het moet nog handen en voeten krijgen. Hoe kun je inspelen op wat jouw ideale klant wil en zo je doel behalen?

Dat verwoord ik in een helder campagneplan. Maar ik kan je nog niet precies vertellen hoe dit er uit ziet, want dat is voor iedereen anders. Ieder bedrijf is tenslotte ook anders. En dat is nu net mijn kracht: ik heb niet 1 trucje dat ik steeds herhaal. Ik kijk wat het beste bij jouw campagne en jouw bedrijf past. Dat breng ik voor je in kaart: simpel, duidelijk, maar ook gewoon goed.

Wat er sowieso in terugkomt zijn je kernboodschappen (de woorden die je nodig hebt om jouw klant te triggeren), de sfeer die je wilt overbrengen en de middelen (waar je deze allemaal kunt publiceren) die je in moet zetten om het beste resultaat te bereiken. Ook vertel ik je welke acties daarvoor nodig zijn (bijv het inhuren van een tekstschrijver of fotograaf).

Het plan wordt zo opgesteld dat je het allemaal tegelijkertijd of stapsgewijs uit kan voeren. In dat laatste geval geef ik je sowieso drie aanbevelingen waar je het beste mee kunt beginnen.

En dan heb jij nergens omkijken naar. Alleen een overleg op zโ€™n tijd om even af te stemmen ๐Ÿ˜‰
 
 

Dit is Miss Communications

Structuur in je marketingcampagne. Als je me een aantal jaar geleden had verteld dat ik me hiermee ging positioneren was ik waarschijnlijk hard beginnen te lachen ๐Ÿ˜„ Ik werk namelijk graag met krappe deadlines, kan mijn planning ineens helemaal omgooien en krijg op de meest onverwachte momenten ingevingen voor campagnes.

Klinkt niet als heel gestructureerd ๐Ÿค”

Maar ik leerde, vooral sinds ik ondernemer ben, dat ik wel heel goed zichtbaar kan maken wat een klant nodig heeft voor een campagne. En om helderheid te creรซren binnen al die mogelijkheden om je bedrijf te positioneren.

En dat levert altijd iets op. Je zet je bedrijf op een aantrekkelijke manier neer, waardoor je meer naamsbekendheid opbouwt, meer bezoekers naar je website trekt of meer zichtbaarheid creรซert. En dat leidt tot succesvolle proposities! ๐Ÿคฉ

Structuur maakt vervolgens alles een stuk makkelijker. Je weet precies wie je wilt bereiken, met welke boodschap en wanneer je wat moet doen. En dat maakt dat je campagne ineens heel effectief en een stuk goedkoper wordt.

En zo werd iemand die in eerste instantie een beetje chaotisch leek toch wel gestructureerd ๐Ÿ˜œ

Groetjes,
Simone

PS Interesse om samen te werken?